Det var ett tag sen man skrev..

..så nu jävlar ere dags för uppdatering.. Men jaha vad ska jag skriva då..


DIF-AIK imorrn, spännande såklart, AIK är ju favorit men derby är derby så vi får se hur det går =)


Haha Kjell Bergqvists roll i Mäklarna är ta mig fan bland det roligaste jag sett =D


Ute på knasigheter i Södertälje igår, helt okej..


Hjälpte farsan med lite grejer till hans bokföring idag, gick bra trots lite "slitenhet" haha..


Ska se Detroit-Chicago i NHL-slutspelet ikväll, skoj, Pittsburghs första match mot Carolina liras imorrn natt..


Åke Svanstedt tyckte tydligen inte det räckte med rubriker ang. grisfösargrejen utan skulle nu prompt erkänna hur hans körning i torsdags gynnade stallkamraten.. Han sa även i intervjun "att jag gjorde inget regelvidrigt".. ÖHM okej, det är ju en tolkningsfråga men reglementet är ju att man måste ju köra för bästa möjliga resultat.. Vilket han gjorde med sin häst Mystical Ann, som var oväntat svag för övrigt, och sedan när den hästen tog slut flyttade han sig.. Den här gången flytta han sig så det gynnade stallkamraten men ja, felet var då???


Kontentan med hela skiten är iaf att Svanstedt var ärlig, och de ska man tydligen inte vara för då kan man få STC på sig.. nu lär han bli avstängd, rätt eller fel? ja, regler är väl regler.. Men vafan, hur många stallkör inte då.. Det är bara att Åke var ärlig å sa som det var.. Det ska han ha cred för, sen hur "smart" det var det kan diskuteras.. Men han snackade inte massa skit, och det är jävligt "friskt" i ett samhälle där de flesta snackar runt och inte ger raka svar.. å gör dem det så antingen ljuger dem eller bara svävar runt frågan..


Nåt som Sonneby å Kanal 5:s Dan Panas borde lära sig ang. Ballar Av Stål, hörde delar av ett P1-reportage i lördags ang. sanningsgraden i vissa av inslagen, framförallt den beryktade huligangrejen, nu var det ju fejk som det ryktats om länge men ÄNDÅ.. T.o.m. pubägarna berättade ju om hur det gick till och att de tog 3-4 tagnignar för att få till det bra..


Ännu löjligare/tråkigare blev det sedan när Sonneby frågades ut om ett inslag, "Tömma baren", om det var fejk och när han började HÅNA P1 för att de GICK PÅ honom som att han var politiker när det bara handlade om ett humorprogram.. Asså, journalister måste ju få ställa frågor och frågan är ju relevant om en programidé som går ut på att visa hur modiga folk är, bara är fejkad, och dem då ju inte var så modiga..


jag tycker det är synd att just Martin Sonneby är med i det där, han är ju förutom i det programmet ståupp-komiker å det lilla jag sett tycker jag varit ganska bra.. han var även kul med Betnér i programmet de hade på 5:an..


Tobbe är ju kompis med honom å berättade för mig att inför huliganinspelningen var han dagen innan jävligt nervös för inspelningen.. Tobbe sa att han såg märkbart tagen ut och verkade skraj för det.. VILKET alltså betyder att han då blåljuger sin ( och min) kompis rätt upp i fejjan.. Skit såklart!!


"Krislaget" Bajen vann idag på Söderstadion mot Malmö å gick förbi DIF i tabellen.. Såg bara större delen av andra halvlek men fyfan vilken tur de hade, att inte Malmö gjorde mål med den press de hade e fan ofattbart..


Att ekonomin slår hårt i världen är ingen hemlighet men jag måste ju ändå fundera lite när man de senaste dagarna läst om att bl.a. DIF Fotboll kommer gå back på derbyt imorrn, och gick -22 millar förra året.. AIK gick vad jag minns 8-9 millar minus å måste nu spara.. Bajen måste spara in 20 miljoner snabbt som fan för att inte tappa elitlicensen..


MEN asså... Va e de för jävla människor som jobbar inom föreningarna.. är de ens kompetenta? HUR kan det bli såna otroliga siffror,. det är ju inte så att de fattas 4-500 kr till nya handdukar?!?!?! Jag tycker man måste sluta skylla på ekonomin å ist får de börja titta på sig själva å fundera över va fan de sysslar med och om de verkligen har kunnandet.. Det är ju fan pinsamt!


Två veckor kvar tills man får lira häst igen, stod emot bra försök från kund att vara med på system i lördags, men fan de var lite kämpigt.. tur att pengarna nästan var slut *skrattar*


Jag å Ken var på Östermalms IP i fredags å såg DIF AF vända 0-14 i paus till 17-14 och SKÖN seger mot Tyresö.. En historisk första seger för DIF i Superserien.. Trevligt!! Fast kallt som fan.. Fan va dålig man är att ta på sig =S


Jag började laga min tand i onsdags, det gick bra, JÄVLAR va glad jag är att jag börjat med de, fan äntligen kan man äta utan att ha ont i dryga halvtimmen efteråt.. Så jääääävla skönt..


Jag tror folk är rädda/oroliga/nervösa för tandläkaren mer än va de måste, iaf var jag det, vafan visst det är inte trevligt å ha grejer i käften å spärra upp gapet så man känner sig som ett mongo men vafan de e ju klart på ett tag.. Sen så behöver man inte tänka på det eller allra helst ha ont på ett bra tag, helskotta jag ska gå på kontroll nu varje år så man slipper ha värk, man blir ju trött å framförallt på dåligt humör å de ere fan inte värt.. TACK Hasse å Mia i Västertorp för det jobb ni gjorde och att ni tog hand om mig på 5-stjärnigt vis!!!


Längtar efter kommande Suffocation-skivan, första låten har släppts på Myspace å var riktigt bra..


En tjej på festen igår verkade ärligt talat smått intresserad å tyckte jag var söt men jag var tydligen inget att ha sedan då mitt jobb inte var "spännande" nog eller va det var hon sa.. intressant, haha, jag garvar mest åt det idag men, ja, man undrar ju.. Själv jobbade hon med uvecklingsstörda sa hon.. JAG själv lägger inga som helst värderingar i vad folk jobbar med, hellre att man står å steker korv, städar eller står på McDonalds än ligger på soffan arbetslös å gnäller..


Kanske förväntade hon sig att jag skulle säga nåt om att "jaha du jobbar ju med miffon" men jag, nästan overkligt storstilat kläckte ur mig att "jag beundrar folk som orkar arbeta med sjuka/störda människor".. Yeah well well, om brudar inte vill ha mig för att jag står i Västertorp å säljer dammsugarpåsar då kan de dra åt fan.. What you see is what you get typ..


Tills dess duger Lena *skrattar*


Under and in..


Krossa aik..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha oj oj vad jag önskar att det var jag som hade suttit i din sits. Satan vad jag hade drivit med henne.

2009-05-18 @ 16:28:05
URL: http://krossadif,se
Postat av: Holmen

Haha oj oj vad jag önskar att det var jag som hade suttit i din sits. Satan vad jag hade drivit med henne.

2009-05-18 @ 16:28:34
URL: http://krossadif,se
Postat av: Freak

Hehe ja kanske men ja, det var ju inte värt det.. Tycker hela grejen e ganska löjlig å behöver inte sjunka till den nivån..

2009-05-18 @ 23:50:34
Postat av: peter

hoga tjaka

2009-05-24 @ 21:23:04
URL: http://mrparanoia.blogg.se/
Postat av: Holmen

Hörru nu får du ju ta o uppdatera! Har ju sett fram emot en jätte sågning av dif i en vecka nu.



Fan, min blogg uppdateras ju oftare.. ;)

2009-05-25 @ 14:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0