Men asså fan va ballt!!

HARDY!!!! HÅRDE HARDY!!!! är tillbaka i DIF Hockey som tränare!!! Härligt.. Jag menar det är ju inte för inte man minns tillbaka 11/4-2000 när man stod på en stolsrygg på Globen å skrek ut sin glädje nå fruktansvärt när DIF slog MoDo med 4-1 och vann SM-finalen med 3-0 i matcher.. Mitt "första" guld som DIF-supporter *89, 90, 91 va ja inte direkt jääätteinsatt*


Guldet försvarades ju efter bland de svettigare matcher man upplevt då DIF vann med 4-2 i matcher och avgjorde i Färjestads Ishall *d.v.s. innan Löfbergs Lila-arenan kom..* i FEMTE perioden!!! Jösses.. de glömmer jag aldrig.. Tror det var långfredagen 2001 t.o.m.


JA nu ska man ju inte få hybris här och tro att Hardy Nilsson ska göra DIF till ett storlag igen men jag tycker ändå det är en bra signal om att "Nu jävlar kör vi, vi accepterar inte ett missat slutspel" från föreningen och styrelsens sida..


Min besvikelse efter DIF:s sista matcher denna säsongen har väl inte undgått någon, men idag när jag fick det här beskedet sken jag upp som en sol igen och började genast tänka på, och smått längta till, september när 2009/10-säsongen börjar...


DIF tycker jag gjorde helt rätt här och man lyckas även behålla Micke Johansson och Tomas Montén som assisterande tränare.. Jag tror, och hoppas verkligen, att inte de två senare är alltför besvikna utan förstår situationen men känns ändå bra att de vill vara kvar i föreningen..


Några som INTE gjorde rätt var däremot Rögles ledning.. Det sparkade tränarna idag.. och då måste jag ju börja fundera på vilka grunder de gör det.. Exakt VAR trodde Rögles ledning att laget skulle hamna innan säsongen? Trodde de att Rögle skulle vara kvar i toppen hela serien?? Har de på nåt sätt missat att nykomlingar i snitt ALLTID GÅR SATANS BRA I BÖRJAN för att sedan ofta sjunka som en fura genom serien?!!?!?! Jag menar det var ju inte direkt jätteförvånande när förlusterna började komma..


Jag tror att Rögle kommer vara kvar i Elitserien.. Det känns som att de har några riktigt bra spelare och har en tyngd, framförallt på hemmaplan, som gör att jag tror de klarar sig.. Men det är taskigt att kicka tränarna när Rögle nu hamnat i en situation.. som ALLA TRODDE DE SKULLE HAMNA I!?!?!?! Jag menar de kom inte sist.. Dem var egentligen bara 4 poäng efter DIF på tiondeplatsen.. De spelade ihop 67 poäng.. De poängen hade räckt till en tionde plats förra året..

Att sparka tränarna verkar ju vara nya innegrejen inom svensk ishockey.. DIF Hockey höll som tur var kvar "Monty" och "MJ" och om de var för att de inte hade råd med andra KAN ju såklart diskuteras men vadå, de visade tålamod.. Nu säger väl folk "ja men vadå de kom ju inte ens till slutspel, de kanske BORDE fått kicken".. Förvisso.. MEN, man ska inte glömma bort att under säsongen när de var som värst var man ju sist och flera poäng efter Södertälje och det snackades om hockeyderby mot AIK i kvalserien å hej å hå.. JAG HAR INTE glömt den tiden.. För mig, som många vet, var det oerhört skönt att slippa Kvalserien.. jag tycker flera har haft en väldigt naiv syn att det "minsann skulle bli slutspel" och glömde nog bort att den här säsongen.. Var den sämsta på 4 år...


Att inte DIF hamnade i kvalserien får nästan ses som ett smärre mirakel såhär i efterhand..


Nacken börjar så smått bli sig själv igen.. Gott.. De får försöka bli simning imorrn..


Vet fortfarande inte säkert om det blir Valla på onsdag.. Vore skoj..


INNAN jag nattar så har det ju "valts" kvartsfinaler till hockeyslutspelet idag!!

Färjestad BK - Brynäs IF

Linköpings HC - Skellefteå AIK

Frölunda HC - Luleå Hockey

HV71 - Timrå IK


Det enda som man reagerar på är att 8:an Timrå alltså valdes SIST! Att 1:an färjestad skulle välja 7:an Brynäs var ju ganska klart.. men sedan så valde ju LHC 6:an SAIK och Frölunda 5:an Lule alltså före Hv71 nu FICK 8:an Timrå..


Färjestad kommer döda Brynäs.. 4-1, max!


Linköping kommer slå SAIK speciellt eftersom jag fortfarande inte sett nåt om att Dimitrakos kommer kunna lira nåt för SAIK och LHC har 5-0 i matcher under grundserien.. LHC vinner inte lika lätt som FBK utan släpper in onödiga mål och har de knepigt på borta plan, men ändock, 4-2...


Frölunda, som fortfarande är å har varit min SM-vinnare kommer jobba ner ett Luleå som pendlat mellan briljant och hopplöst dåligt.. Frölunda kommer vinna målvaktsmatchen med sisådär tre tusen procent.. Frölunda vinner, 4-2, kanske..


Färjestad-Brynäs lär ju Färjestad vinna som jag redan skrivit, den matchenserien lär dock bjuda på den mest underhållande hockeyn.. MEN, utan tvekan är det den sista matchserien, 4:an HV mot 8:an Timrå, som lär bli jämnast och känns mest intressant på förhand!! Helvete va cool den kan bli med hela grejen med Kentas HV kontra Timrå.. Kenta vs Challe känns oxå skoj!! Hur går det här då.. Ja asså, SKA det skrälla i nån av serierna så är det den här.. man kommer såklart hålla på Timrå här och jag får väl dra till med.. HMM, ja, JA FAN jag hoppas Timrå tar det, 4-3 i matcher.. =)


Det får som sagt gärna gå bra för Timrå men drömfinalen annars stavas ju Färjestad-Frölunda, DET vore skoj de!!!


Sen i vanlig ordning hoppas vi på MYCKET sudden så man får MYCKET hockey hela kvällen lång i några veckor framåt =D


DUSCHA!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0