IBLAND går det inte alltid...

...som man har tänkt sig!


EBAY, eller nån som handlat där på mitt kort, har dragit pengar från mitt konto, jag är INTE glad för det å ska till banken imorrn å fråga vad som sker nu men det hela är väldigt olustigt...


Mr. Christer som lät väldigt positiv till Sweden Rock för bara nån månad sen ska nu plötsligt inte åka och jag fick huxflux slänga upp nästan 800 pix på tågresa från Sölvesborg till Sthlm söndag 7/6 för att hinna hem i tid till Bruce Springsteen..


GINZA har fått för sig att jag köpt två presentkort istället för ett i lördags och med största säkerhet ligger ett presentkort från dem på mitt hallgolv imorrn kväll när jag kommer hem som jag måste skicka tillbaka å ringa om å sån skit...


ANNARS mår jag väl ganska bra *skrattar*


Nämen vadå, det mesta lär väl lösa sig men det tar energi och jag blir nervös och det är synd.. men hej å hå, det är bara att gilla läget å köra som fan!!!


Färjestad blev första gäng till semifinal i hockeyn efter 4-0 i matcher mot Brynäs.. Minns vad jag skrev i bloggen för några dagar sen "Färjestad vinner lätt, 4-1 i matcher, MAX!".. Det blev alltså 4-0.. jag skrev även att jämnast å mest risk för skräll var HV71-Timrå.. Efter två raka sudden-segrar har nu Timrå smått chockartat 3-1 i matcher inför morgondagens match, även den i Jönköping..


Linköping förlorade överraskande med klara 3-0 hemma mot Skellefteå, där står det nu 2-2 i matcher.. Frölunda vann planenligt mot Luleå (5-1) och kan avgöra serien hemma i Scandinavium imorrn, stora snackisen var dock att åsnan, FÖRLÅT DOMAREN Patrik Sjöberg, hans domarteam och personalen som sköter statistik på arenan tydligen MISSADE att Obsut skulle in från utvisningsbåset när Frölunda gjorde 2-0.. Istället fick Obsut sitta KVAR (!?!?!?!) och Frölunda kunde göra 3-0.. En PRAKTSKANDAL och pinsamt för svensk hockey och domarna!!! SKÄMS!!!!


NU tror jag inte det hade spelat bautastor roll resultatmässigt men det är klart att det tar energi och bildar stor frustration i Lule-lägret...


Jag har tittat en hel del, mer än jag trodde, på World Baseball Classic på ESPN America, en tuff turnering över flera kontinenter.. I lördags chockade Holland ett av de stora länderna inom Baseball, Dominikanska Republiken, genom en otrolig skrällvinst med 3-2.. Jag trodde knappt mina ögon men drog på smilbanden åt det.. Igår möttes de igen i en helt avgörande match om vilket land som skulle gå vidare till nästa omgång i WBC.. VAD HÄNDER?!?!?!? De där jävla Holland vinner IGEN!!!! Nu med 2-1 efter förlängning i 11:e "inningen".. Herrejösses..


Inatt möter USA Venezuela, lär se en del på imorrn kväll och även vidare på slutspelet i hockey såklart...


Den även hyperintressanta kvalserien om vilka två lag som spelar Elitserien nästa år inleds på fredag.. I Aftonbladet tror man mest på att Södertälje ska vinna serien.. Leksand som 2:a, AIK som 3:a och Rögle först på 4:e plats.. men jaha, jag undrar väl lite hur det ska gå till.. jag måste tråkigt nog säga att jag tror att både Tälje och Rögle klarar sig.. AIK vore ju rätt skoj, kanske främst för Holmen, men visst är det så att DIF Hockey skulle må bra av AIK i Elitserien oxå.. Leksand då, hmm, ja, varför inte, egentligen.. Jag har ju inte sett jättemycket matcher men det minne jag har av dem, som trots allt vann Allsvenskan, är ju att de var jävligt upp å ner ibland.. Motsägelsefullt någon? Visst är det så, men, ja, vi får se.. Blir spännande.. Södertälje-AIK på TV4 Sport på söndag lär jag se på en del iaf =)


MYCKET hockey på TV i dessa tider, FINT!!!


Har tjackat nya brallor här i helgen/veckan.. Morsan hjälpte till lite, eller fan lite en hel del faktiskt, mycket glad och tacksam för det..


NU ska jag se förlängningen mellan Roma och Arsenal..


Jag är fan vid hyfsat gott mod iaf, eller hur??


Inget spel förresten.. Uppe i en vecka nu.. De "kliar" men, man har "karaktär" som chefen sa.. hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0