Det känns inte direkt kul...

...men jag har de senaste dagarna kommit till instinkten att jag blivit smått "spelberoende" för 3:e gången i mitt liv.. Och jag därför nu slutar med hästspel med omedelbar verkan ett tag.. Det kommer säkerligen inte bli lätt i början men jag måste vänja av mig det. Så är det bara..


Det är inte så att det sabbat min ekonomi totalt eller drabbat nån i min närhet så att säga att det är ett "allvarligt fall" är nog att överdriva.. Däremot har det blivit för mycket för mig när jag kan vakna på nätter med sifferkombinationer i huvudet, gräva ner mig för dåliga spel och/eller må dåligt psykiskt p.g.a. spelet.. Sånt är inget vidare bra och.. Nu.. Måste jag lägga av.. För att.. ja.. Se hur det känns..


Travet är roligt, men väldigt styrt av spelet på nåt sätt.. jag behöver knappast lira på oddset för att få spänningen när jag ser DIF lira men travet, även om det funkar att titta, är det väldigt mycket roligare när man spelat..


Jag lär vilja köra V75 å Dubbeln eller så.. när det känns bättre.. när man kommit ner i varv.. Det är något som jag ändå kan klara av, på sikt.. Det jag måste komma ifrån nu är att spela nästan varje dag å spela 5-6 olika spel å i nästan varje lopp som de kan bli vissa dagar nu på senaste..


Vi får se hur det känns.. Det lär inte vara jättelätt de här första dagarna.. Framförallt inte på lördag.. huva..


Det var tänkt att ja skulle på Valla idag, det blev inte så, jag spelade en hel del hemma istället, som var planerat då jag visste att det var "sista kvällen på ett tag"-feeling typ.. Det gick hopplöst dåligt och efteråt kändes det på något sätt skönt att "nu var det färdigt.."


Jag skäms nästan lite över att jag smått "trillat dit igen" för 3:e gången i mitt liv.. Det är inget man direkt stoltserar med.. Samtidigt är jag "glad" att jag kommit till den insikten själv utan att nån behövt säga åt mig..


Jag kommer knappast bli rikare av det här, inte direkt fattigare eller.. Däremot så.. ja.. Jag vet inte.. Jag vill inte att mitt travintresse dör men.. jag undrar hur det kommer kännas nu när man inte har nå "lir" med i bilden..


Men men..


Det känns faktiskt bättre ikväll än vad det gjorde igår kvällen när jag hade bestämt och under dagen när jag visste att "efter ikväll er färdigt" å pratade med några om det.. men men..


IMORRN gäller de som sagt att hålla sig ifrån skiten å därför blire jobba, sen simma, å sen börjar hockeyslutspelet, som känns väldigt bra att det börjar JUST IMORRN då man verkligen kan hålla sig sysselsatt, KALAS! =)


Det här är ju inte det muntraste inlägg man skrivit *när fan är dem de då?* MEN, jag ska iaf avsluta med en skojig grej.. För det var med stor glädje jag såg inatt att NEIL YOUNG kommer till Sthlm å spelar på "festivalen" Where The Action Is.. Jag tror knappast festivalen i stort lockar mig sådär jääättemycket och visst känns 1300 kr rätt mycket men jag MÅSTE bara se Neil asså.. Biljett inhandlas på fredag hos mamma då jag kan skriva ut biljett.. Mastercard är JÄVLIGT bra att ha ibland!!!


Att se Springsteen och Neil Young live i Sthlm inom en vecka.. Det.. KAN nästan bli lite föör mycket =) Men vadå.. Är man som man är.. *som man är* så ere ju så att man är.. DÄR!


Nu får ATG klara sig utan mig ett tag.. Jag tror iofs inte de lär gråta blod över det..


Jag måste lägga mig snart, inge vidare pigg idag..


Kommentarer
Postat av: Mossan

2009-03-05 @ 07:52:24
Postat av: Mossan

2009-03-05 @ 07:54:26
Postat av: Mossan

Vad du är klok, man känner nästan inte igen dig...

2009-03-05 @ 11:48:41
Postat av: Freaket

Ja jo man blixtrar väl till ibland.. Fixade första dagen iaf haha =)

2009-03-05 @ 22:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0