Man får härmed skänka ett tack...

...till Linköping HC som ikväll vann med 6-3 borta mot Rögle och därmed säkrade DIF:s elitserieplats för 2009/10.. Jag är oerhört lättad och glad och kan nu börja "andas" igen.. Senate veckan har varit skitjobbig då det gått emot mest hela tiden men nu fick DIFett bra resultat med sig.. De själva bjöd på ännu en pinsamt dålig insats och förlorade borta mot sedan länge avsågade Södertälje med 3-1, USELT!

Vissa hajar kanske, men asså, det här var verkligen, skönt..

Trots att DIF nu hamnar i ingenmansland och varken får spela nervöst kval eller "kul" slutspel så ser jag ändå fram emot slutet på denna hockeysäsong.. SM-slutspelet är ju ALLTID underhållande och även den stundande Kvalserien kan bli högintressant..

Bara för att inte DIF är med älskar jag ju hockey ändå, på ett sätt blir det nästan skönare att se på nu då man kan vara helt avslappnad å bara njuta av spelet.. Det är väldigt härligt =)

Rögle sköt smått otroliga 53 skott mot LHC idag..

Min chefs "utbrott" mot Gudrun Schymans framträdande hos Ekdal igår var fan dagens bästa, herrejösses hahaha...

Förutom att det är skönt att det är klart med Elitserien är jag ännu gladare för att det blev klart just idag då det är Cannibal Corpse imorrn, fyfan å behöva tänka på en avgörande match på lördagen imorrn kväll, huva.. men nu slipper man det..

Stort tack till Adde som vart med hela året på hockeyn i år oxå.. Jag vet flera grabbar som brys sig mycket om hockeyn men ingen som honom.. Det hedrar honom att alltid hänga med på matcher även när de ligger sist och inte ge upp..

Precis som jag själv faktiskt..

SOM SAGT är världens bästa dödsmetallgäng på besök i Sthlm imorrn kväll, det kommer såklart vara vansinnigt bra, dem levererar alltid. jag har spottat å svurit över att dem är FÖRBAND till Children Of Bodom vilket kan ses som ett "hån".. MEN, istället har jag försökt koppla bort det och tänka att "hellre ett förbandsgig än inget gig alls".. De spelade 12 låtar i Italien för nån vecka sedan, setlisten såg mäktig ut och det kommer bli fruktansvärt intensivt..

Är ledig på lördag, så jag vet inte vad det blir efter imorrn.. Troligen lite party..

Blir inge hästspel på lördag då Sveriges sämsta bana, GRIS-ÅBY, anordnar tävlingar.. Min open stretch-"bojkott" *med lite rundade kanter* fortsätter därmed och det känns ganska skönt att skita i det helt på lördag..

På onsdag kommer min favvohäst Acclaim och tävlar på Solvalla.. Jag har aldrig sett han live, bara på TV, jag hade inget direkt intresse av att åka ut just nästa onsdag men nu känns det faktiskt som jag måste det.. Vad roligt att få se han och "Hockey".. Dessutom liten jackpot..

Nästa vecka inleds baseball-säsongen på allvar då "World Baseball Classic" spelas iöver flera kontinenter, känns itne som man lär se sketamycket av det men, det är bra som försmak på MLB som inleds första veckan i april *go red sox!*

Nä ska plocka lite här hemma nu..

Tack LHC..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0