Konstig vecka det har varit..

Vi har inte jättemycket att göra på jobbet men ändå känner jag mig trött och sliten.. Visst gör man ofta det på fredagar men tydligt tecken var igår att jag inte hade nån lust att gå på DIF-Färjestad.. jag sov på tvärbanan och hade mycket hellre sett att det var bortamach så jag kunde åkt hem..


Jag har tokbackat den här veckan spelmässigt, inte konstigt iofs då det gått väldigt bra ett tag och jag legat över 3000 kr plus på hästkontot.. Kommer vara nere i drygt 2000 imorrn lördag innan V75-omgången börjar men.. jag vet inte.. Jag har väl spännande system som jag å pappa ska köra imorrn men.. Hela den här veckan har varit "tråkig".. Det har varit så mycket annat och.. jag vet inte, jag känner inte avsmak men inte alls lika skoj.. Lite som de kändes i somras när jag var sjuk..


Jag spelade ett uselt tvillingspel hemma hos mamma förut, irriterande för att jag chansade för mycket.. Jag lirade även en dubbel jag kanske låtit bli.. jag var iofs ett halvt hästhuvud från att plussa några hundra, men nu blev det torsk.. Spelet i sig var inte jättedåligt men, ja, det är tungt att missa.. Man blir besviken på sig själv..


Kanske tar jag det för hårt.. man blir för glad när man vinner och för besviken när man missar.. Det är ju fortfarande så att jag inte spelar för "Mina" pengar utan vinster men ja, går det ner där för mycket så, ja, ni fattar..


Vet inte hur jag ska göra.. vet redan nu att det inte blir nåt spel nästa lördag då Sveriges sämsta bana, Åby med sina dubbla open stretch, anordnar V75.. Det känns på nåt sätt skönt.. Jag slipper tänka på det.. Det känns skumt..


Det kan oxå vara så att jag tappat en del då datorn strejkar på jobbet.. man kan inte alls läsa på, på samma sätt utan står som förut å läser i tidningar och inne på ATG-ombud.. Det räcker inte.. Jag hr ju lärt mig det.. Men jaja, nu ere jackpot imorrn och jag har fått pappa med mig så jag kan sätta ett större system som vi delar på..


Jag är jävligt less på tjatet om 65 miljoner.. Jackpot hit å dit å massa miljoner.. helvete pengarna borde delas på 7,6 och 5 rättspotten DET vore rättvist.. Visst är det bra om man/för dem som sätter 7:an men det är jääävligt många spelares pengar som går "förlorade" och borde delas ut.. Rolle har helt rätt i att ATG hela tiden är ute efter att locka spelare att spela mer, visst, det är deras jobb, men fördelningen borde vara bättre..


För min del fick det hellre var så att man satte ett maxtak på 40 miljoner i 7 rättspotten och resten fördelades mellan 6 och 5 rätt.. DET vore rättvist! Det skulle oxå locka till spel.. Om folk visste att man kunde vinna några hundra redan på 5 rätt skulle spelet oxå bli högt..


Men ja, människors naiva syn och längtan efter stora pengar fortsätter säkert och ATG skrattar hela vägen till banken och de annars så överlag bra travmänniskorna i TV fortsätter tjata om miljoner och vad man kan göra för alla pengar..


"Vad skulle du göra om du vann 65 millar".. Vem fan bryr sig?


Helvete de flesta här vet att jag satta mitt livs första 7:apå V75 i lördags och belönades med OTROLIGA 676 kronor! Men min glädje var total efter bekräftelsen och att jag äntligen fått 7 rätt av 7.. Det borde inte handla om pengar, visst kittlar det, men det borde inte handla om pengar, bara..


DET som triggar mig dock med pengar imorrn är att en normalutdelning, säg ja, 5-20000 blir det dubbla, DET är värt mycket.. men tjatet om miljoner när det på förhand finns 4 bra favoriter.. hmm.. jaja.. Alla kan ju spricka.. Vi får se..


Men fyfan va tråkigt, jag är less på hästeriet och ändå blir det X antal rader..


Man kanske behöver en tjej.. men men..


Komplicerat.. Ikväll är jag inte glad, inte ledsen.: jag är väl bara.. trött.. Kanske uppgiven..


Kunde inte Landlubber hållit undan..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir en bättre vecka när du hinner med att simma tror jag, du behöver den energikicken och -urladdningen!

2009-02-22 @ 15:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0