Tajm får apdäjt..

..som ni märker är man inte riktigt lika aktiv här längre.. Facebook-status har ju blivit lite "nya" bloggen/"dagboken" men ja.. ibland får man väl skriva lite här oxå..


Jobbar igen efter en skön och trevlig semester.. och NEJ. Jag har som sagt ingen turboångest över att börja jobba utan det har faktiskt varit ganska skoj att träffa folk igen och så.. Min chef är ledig så man får sköta massa jox själv även om jag har hjälp av Tobben.. Men det är från och till rätt skoj..


För övrigt verkar Tobben ha hyfsat flyt med sitt pokerlirande igen.. Det är utan att överdriva astrevligt.. Tror inte han lirat så mycket på ett tag men verkar ha bra flow nu.. Sånt e bra!


Mitt eget lirande går, som vanligt, lite upp å ner men har iaf en femhundring på hästkontot nu så behöver inte sätta in för att spela.. Skönt det =)


DIF Fotboll fortsätter gå lika lysande som ångbåtar på stranden.. D.v.s. det händer inte ett jävla skit.. En svidande torsk mot skit-Bajen i söndags.. Såklart inge vidare.. tyckte ändå DIF hade bollen och försökte men fyfan det är ju sååå uddlöst.. Nu ere Örebro borta på måndag.. Hade gärna åkt dit men bossen är ledig så det blir jobba och skynda sig hem för att se på TV.. Eller hos Ken kanske?? Hmm, får se...


Hade en mycket trevlig resa innan semestern tog slut.. åkte till Tjeckien med Petel och Segell och mötte upp Fredrik och Alina i Prag.. Därifrån åkte vi bil till lilla byn/staden Jaromer och begav oss till gamla militärområdet Josefov där festivalen Brutal Assault ägde rum.. En 3-dagarsfestival liknande Wacken men MYCKET mindre besökare och inga jättestora band.. MYCKET billig biljett, 530 kr typ, och MÅNGA bra band.. Viktigast för mig var utan tvekan Suffocation.. Vi bodde på en inhägnad VIP-camping, något som var bra då festivalen haft rätt stora problem med stölder förra året.. Nu "bodde" vi där det var bevakat och upplyst och man behövde inte bli av med några grejer =)


Vädret var bra, varmt som attan.. Nästan för varmt och det var nästan så man önskade sig massa BLASHYRKH så det kunde bli svalare.. Det var jävla massa mygg och getingar å skit.. Inne i själva byn fanns det trevliga restauranger med bra och billig mat och RIKTOGA toaletter.. D.v.s. asvärt att gå dit varje dag.. Vissa majjor såg ut som hej kom å hjälp mig medan andra var fräscha som satan!


Bästa bandet var föga förvånande Suffocation i hård fight med Immortal.. Även riktigt bra var Marduk som dock hade stora problem med trumljudet, eller så lirade han illa, vet fan inte.. Dark Funeral bra.. Brutal Truth bra, och riktigt kul att stå ganska långt fram där det hände grejer.. hahaha.. Vomitory och Grave gjorde stabila spelningar.. Skepticism var en trevlig överraskning med deras svintunga långsamma doom med growlsång som var det sista bandet jag såg natten mot söndag.. Väldigt stämningsfullt.. Opeth var som vanligt, pendlade mellan asbra och skittråkigt.. Testament var oxå som jag minns dem.. En del riktigt bra, en del trist.. "D.N.R." satt fint som fan och inledningen med "The Preacher" är ju fet.. Synd att de typ lirar samma låtar som för 5 år sen, men men.. Något man verkligen inte kan klandra Marduk för som verkligen stuvar om i setlisten mellan de nu 4 gånger jag sett dem.. BRA!


Imponerades enormt av Nils Fjellström a.k.a. Dominator som han kallas när han spelar trummor i Dark Funeral.. Att se en trummis köra dödsmetall-fillins i black metal var riktigt häftigt.. Det satt nå oerhört och jag blev alldeles till mig i publiken..


Under Brutal Truth var jag ganska full och lämnade vännerna för att dundra fram och stå där "det hände grejer"..Stod precis bakom moshpit:en å va igång själv.. lyckades smälla till en kroat av misstag.. Gick dock bra å vips stod ja å höll i en kroatisk flagga.. hej å hå..


Immortal var asbra igen.-: precis som på Sweden Rock.. Typ samma set men utan "Wrath From Above".. Abbath var full å rolig, en skitkul episod då de hade ljudproblem på scen å ist för att få igång gitarren så gick fyrverkerier igång och Abbath skrattade i micken.. Jag skrattade som fan å skiner upp bara jag tänker på det..


MEN bäst av allt var alltså mighty Suffocation.. Med 3 låtar från senaste "Blood Oath", bara 1 från "Pierced From Within" och resten (5-6 typ?) från debut-CD:n "Effigy Of The Forgotten" var det en liiiten besvikelse setlist-mässigt.. Jag saknade framförallt låten "Pierced From Within" och även "Funeral Inception" men jävlar i satans helvete vad bra dem var.. Förutom Cannibal Corpse blir inte dödsmetall bättre..


Vädret var alltså bra, hett,.. Typ 30-35 grader JÄMNT kändes det som haha.. Det fanns duschar men ja, kort och gott, dem blev inte använda.. Istället blev det en sån där underbar "dusch efter festival"-dusch på hotellet i Prag i söndags.. Att säga att den var skön som fan är årets understatement..


På vägen från festivalen stannade vi i byn Kutna Hora (jo det hette så) och gick på typ nå museum/nån gammal kyrka där de hade byggt massa grejer med människoben.. Jag var måttligt intresserad först men, det var jävligt ballt.. Snyggt uppbyggt.. fanns tydligen ben där från ca 40.000 människor.. otroligt.. många döda i digerdöden.. Efter det museet vart det svingod lunch på en restaurang i närheten.. En grill"platta" med kycklingfilé, fläskkarré och biff.. pommes frites, såser och grönsaker.. herrejävlar.. Blir sugen bara jag tänker på det..


Som redan skrivet var ju derbyt mot Bajen ingen lycka för DIF Fotboll och verkligen ingen lycka för mig som satt å såg matchen på datorn på hotellet i Prag.. 109 jävla spänn, utan ljud dessutom.. men men.. Efter matchen vart det mat på en restaurang med petel.. Segell, Alina å Fredrik bodde på ett annat hotell.. Dem skulle vi möta upp sen.. maten på den restaurangen var om möjligt ÄNNU bättre än den på förmiddagen i kutna Hora..Det var nå galet mört skiva kött med såser å pommes frites igen.. Fick t.o.m. nå galet god efterrätt med frukter i pannkaka, glass å grädde å allt va det var..Det rann ner en cola å några glas vin till.. Jösses.. Det kan ha varit en av de bättre matdagarna i hela mitt liv hahaha =D


MAN KAN JU TRO att vi var typ ultraslitna å mest ville sova på söndagen efter festivalen och framförallt jag då som skulle börja jobba på tisdagen.. SÅ vare ju tänkt.. men nja.. efter den utsökta middagen åkte jag å Petel till en klubb där det var officiell efterfest till festivalen, vi träffade där de tre andra.. Å nu till det närmast otroliga.. På eftefesten spelade Suffocation.. IGEN.. TVÅ GÅNGER SUFFO PÅ TVÅ DAGAR!!! Att dessutom inträdet för oss med festivalband bara var 100 tjeckiska koruna (d.v.s. typ 45 svenska) gjorde ju inte saken sämre.. Spelningen de bjöd på på lilla stället Exit Chmelnice (eller vare nu hette) var ta mig fan ännu bättre än på festivalen.. Samma låtar men lite omkastat men jävlar va ballt.. Var nästan salig..


Efter konserten varte dock hotellet å sova.. nu var man GANSKA seg.. På måndagen sedan flög man hem nöjd och glad och semestern var slut.. tur att man fick den där natten på hotell och festivalen gjorde ju att man typ vände tillbaka dygnet som blivit hyfsat deformerat under semestern hemma i Sthlm.. Jag kunde sova ganska bra och hade inga problem att gå till jobbet i tisdags.. nu har jag jobbat i tre dagar och det känns som sagt bra och har ingen ångest.. Skönt som fan =)


Ikväll har jag träffat Alina å Fredrik igen.. åt middag på Harry B James.. Trevligt =) Efter det var jag hos mamma och hon fick en förskottspresent till hennes födelsedag imorrn och vips hade jag blivit nyklippt.. bara sådär.. Haha.. Fick dessutom en tröja ihopsydd.. Det är bra klass på den däringaa morsan va..

Vet inte riktigt om jag har nåt mer att skriva nu men.. Ja.. Det är väl lika bra att lägga av då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0