Det sjunkande skeppet..

..DIF Fotboll är just nu en klubb i spillror.. Inget fungerar.. Det släpps in skitmål i parti och minut.. Det görs inga mål.. Man torskade ikväll sin 6:e raka match samtidigt som GAIS vann mot ÖIS och nu ligger DIF på nedflyttningsplats.. Näst sist i tabellen.. Det ser mycket illa ut.. En degradering är nu fullt möjlig.. Något som vissa tyckt varit helt otänkbart men, ja, den som inte ens NU kan inse vad som håller på att hända har ingen vidare koll..


Idag var Jan Tauer DIF.s bästa spelare.. Det säger inte LITE om resten av laget.. Tauer visar iaf inställning och håller väl okej kvalité framåt men som vänsterback bakåt, så ja, ingen Roberto Carlos direkt.. MEN, iaf, han försöker, och kämpar som satan.. Hans långskott idag var DIF:s bästa chans och han får godkänt den här matchen.. Rajalakso var knappast lysande men försökte och sköt massa oxå så, fine, han får oxå typ godkänt.. De andra får fan underkänt.. Det är ju otroligt att se hur folk som har som jobb att spela fotboll knappt klarar av nånting.. En passning på tre meter går helt fel.. HUR ÄR DET MÖJLIGT!?!?!?! HUR SVÅRT KAN DET VARA?!!?!?


Jag är som några vet makalöst jävla as-envis när det gäller mina föreningar.. Jag ser nästan onaturligt mycket och jag missar aldrig hemmamatcher med DIF i fotbollen och hockeyn om jag inte är bortrest eller det krockar med konsert.. Jag är fan där jämnt även om laget suger.. Men det här fotbollslaget börjar jag bli rejält trött på nu.. maken till sopor har sällan skådats.. Jag gör ingen hemlighet att jag gillar hockey mer än fotboll nuförtiden.: och det är inga som helst problem att "Känna igen sig mer" med hockeygrabbarna än fotbollslaget.. Visst, hockeylaget är LÅNGT ifrån några stjärnor dem heller, de slåss hela tiden mellan placeringarna 7 och sist MEN den stora skillnaden är att det vet man om.. DIF Hockey är inte bättre, har usel ekonomi och är numera ett bottengäng som får fightas för varje jävla match för att ens stanna kvar i elitserien.. men som sagt, det vet man om.. Så "ska" det typ vara nuförtiden.. I fotbollen däremot snackas det fortfarande om topp-placeringar å blabla.. De har fan ingen aning.. Det har inte hänt någonting sen katastrofsäsongen förra året.. Det som borde varit en STOR väckarklocka verkar istället vara nå jävla mantra om att "näää men i år kommer det gå bättre".. Det gör det som sagt inte.. Det går ännu sämre..


Jag har under senaste veckorna och främst efter torsken mot Bajen i derbyt börjat intala mig själv att risken att åka ur nu är mycket stor.. Man måste ställa in sig på att det kan hända.. Det är klart som fan det inte kommer kännas bra men, ja, är man förberedd så.. ja.. Jag vet inte.. jag är mycket ledsen över kvällens match.. Som den envise idiot man är trodde t.o.m. Jag att forceringen i slutet, som för övrigt äntligen var likt en forcering, skulle kunna ge iaf en poäng.. men icke, ist en snabb kontring och 2-0 till ÖSK ist för 1-1.. Jag vet inte riktigt vad man ska säga om matchen.. Rättvist, orättvist.. Skitsamma egentligen.. DIF kan ju ha bollen i större delen av andra halvlek och inte göra mål medan ÖSK får en bra chans i en snabb omställning och vara effektiva å sätta den så kan man ju stoppa upp alla jävla teorier om rättvist eller hederssam förlust eller inte..


DIF förlora, igen, de suger nå fruktansvärt just nu.. jag är så jävla less och förbannad på den här situationen föreningen försatt sig i och just nu tycker jag att de kan dra åt fan allihop med deras feta löner och framförallt Göran "HORAN MED 100 K I MÅNADEN" Aral.. Hoppas jag slipper se han nå mer.. Oavsett hur det går för DIF i år kommer alla minnas dig som en kaxig idiot till sportchef, en pengakåt hora, och en jävla åsna som lekte tränare genom att bestämma hur laget skulle spela och vara chef som nå jävla diktator.. Dra åt helvete Aral.. Jävla fitta!


För att iaf avsluta i en lite lättsammare ton är en klen, men ändock liten tröst ikväll att dubbeln satt igen och jag plussade på hästarna 4:e dagen i rad.. Men som sagt, en klen tröst..


Kommentarer
Postat av: Holmen

Såhär har jag kännt säsong efter säsong dom senaste 10 åren, i BÅDE fotboll och hockey.. Fy fan!

2009-08-20 @ 19:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0