Nya matcher, nytt hopp??

Ja kanske för man måste ju nu iaf se framåt.. Imorrn lirar DIF Fotboll sitt första Sthlmsderby i år "borta" mot Hammarby. Jag å Ken ska dit, vet inte om blir fler men de känns oerhört skoj att gå med honom, lika kul som det är, lika trist är det att min vapendragarare annars, BOJJE, inte kan gå då han är på jobb i Uppsala..


DIF Fotboll har hittills varit en smärre katastrof spelmässigt men har ändå 4 poäng.. Bajen i sin tur har bara 1 poäng å inte varit nå vidare heller, uppenbarligen.. Det känns som ett riktigt DOWN-möte vad det gäller tabellen/spelet, men, tändningen börjar redan komma, jag ser fram emot det som fan nu! Efter den usla insatsen av DIF mot Gefle kan det nu bara bli bättre imorrn, så NU KÖR VI!!!


En liten grej inför derbyt som e bra, Tauer är fortfarande "skadad", skönt..


Alldeles nyss tog Flyers-Penguins slut.. Det var en kalasmatch som Flyers vann med 6-3 och reducerade slutspelsserien till 2-1 till Pittsburgh, synd men jävlar vilken match det va!


Red Sox vann knappt med 2-1 hemma mot Baltimore och har nu vunnit de tre inledande matcherna i en serie av 4 matcher.. Match 4 spelas imorrn runt femtiden svensk tid, ska snabbkolla lite efter derbyt imorrn kväll..


På tisdag ere en annan höjdare då SATYRICON manglar på Fryshuset.. Det kan bli otroligt bra!!


Triton Sund var otroligt bra och vann Olympiatravet i lördags, en hästinsats *kul kul* får man säga.. Visst gillar jag den pållen och spikat den många gånger men att vinna från bakspår mot bl.a. otroligt tappre Oisseau De Feux *vilket lopp!!* var ändå imponerande..


Igår på Record Store Day blev det "bara" Fönstret.. Köpte "Zuma" med Neil Young och "Music For The Madness" med Depeche Mode.. Blir feeet lyssning imorrn på jobbet!


Undrar hur mycket man måste ha på sig imorrn.. Tänker ha mer på mig än i onsdags iaf.. Hehe, får packa ryggsäcken.


Klockan är NU när jag skriver detta tolv och det är dags att börja dra sig mot sängen å inleda en ny jobbvecka imorrn.. VÄLDIGT många jag känner tycke måndagar är jobbiga å sådär, ja vet inte, jag har aldrig tyckt det är så farligt.. livet går ut på att jobba sina timmar i veckan å fördela dem på några dagar å sen va ledig en viss tid.. Vissa dagar är ju klart värre än andra men just den här veckan då det är derby imorrn, konsert på tisdag, årsmöte onsdag å ja lite allmänt "grejer på gång" då känns det faktiskt helt okej..


SÅ NU kör vi som fan nästa vecka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0