Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det..

..imorrn då det är RECORD STORE DAY, en dag internationellt för att typ "salute the record stores".. Självklart ska jag *och du oxå om du bryr dig* besöka en skivaffär nära dig och kanske inte handla upp alla pengar du har men visa att du inte vill att dem ska försvinna. Att besöka Fönstret är lika givet som att äta middag.. Under dagen har jag nu oxå sett att Repulsive har rea och "firar" dagen, jag vill ju dit oxå men hmm, vet i fan hur jag ska hinna förbi båda affärerna när jag slutar 14 å båda affärerna stänger 16.. Det är ju en bit mellan dem om man säger så.. men men, de får lösa sig på nåt sätt.. Fönstret blire, Repulsive, hmm, jo, eller, ja, kanske haha..


Ken ringde mycket trevligt idag å sa att "ja men, vi går på matchen då".. han menade såklart derbyt på måndag och gjorde iom det en total kovändning, nåt som gladde mig enormt.. Att DIF Fotboll samtidigt skickade ut ett erbjudande om 50 kr rabatt per plåt PRECIS där ja tänkt sitta gjorde det ju inte värre.. TREVLIGT!


Pirate Bay-grabbarna fick tydligen ett års fängelse å 30 miljoner i skadestånd.. Hårt.. Eller, ehm, Man tar liksom inte tingsrättens beslut så allvarligt va? Tingsrätten a.k.a. SPRING TRAINING typ.. Sen blire hovrätten (säsongen) och när dem lekt pajaser idag som att de skulle betyda nåt blire högsta domstolen *slutspelet!!!).. I just DET HÄR fallet verkar det även som att det kommer kunna överklagas till EU-domstolen (ALL STAR GAME!??!?!) så alla som går runt idag å säger "shit vilket beslut" kan ju lugna upp sig ett par grader och titta igen på beslut om några år när det RIKTIGA beslutet lär komma...


Tingsrätten, hahaha, vilket larv.. varför finns den? Vafan, alla stora brott överklagas ju alltid i Sverige två gånger iaf innan de hamnar i högsta domstolen, VARFÖR finns tingsrätten!?!?!? Borde man inte fatta att de "stora" fallen borde kanske gå till HD direkt för att slippa omkostnader, överklagande, allmänt WASTE OF TIME..


OM man ändå ska diskutera försäsongens" beslut kan man ju säga att PB tillhandahåller alltså en tjänst på nätet där folk gör olagliga handlingar.. JAG jobbar i en butik, OM nån kommer in till mig å snor grejer, är JAG medbrottsling då, "ja men vadå hade du inte haft butiken hade den här människan inte kunna gjort brottet hos dig".. OTROLIGT hur de kan få det att gå ihop.. i det här fallet är jag inte så lite inne på att det här är ett beslut från "Högre ort" att NU JÄVLAR ska vi statuera exempel å skrämma slag på alla nedladdare så de slutar.. I efterhand kommer de säkert att inse "att det här beslutet var helt galet".. SEN, kommer de tänka "MEN, de kanske skrämde bort någon, därmed har vi lyckats".. Bra rättssystem isf.. eh


Förresten en annan sak, de gick att läsa i tidningen om 15-åriga Sofie som mycket tragiskt tog livet av sig efter att ha blivit våldtagen av en 42-årig som kan kallas för "man" men istället borde kallas för det vidriga as "han" är.. Sofia klarade inte att möta "honom" igen i rätten och tog sitt liv.. Extremt tragiskt.. SÅ, vad har hänt där då.. JO, en man (s.k.) har våldtagit en tjej, han har inte bara förstört hennes liv fysiskt och psykiskt för resten av sitt liv utan hon har även fått så stora men av detta att hon tagit sitt liv..


DÄRFÖR ska man döda den jäveln! Han inte bara fick henne våldtagen han "dödade" henne oxå.. Så döda honom.. Skär först kuken av han.. Skjut han sedan i knäna.. Skär av han hälsenorna.. Å sedan när han ligger å skriker slår man armarna av honom med ett järnrör.. När han tror de kan bli värre tänder man eld på honom å låter han försöka röra sig i extrema plågor tills han dör..


Förlåta människan.. Ge en ny chans.. I helvete.. han förtjänar nada.. oavsett om han blev påsatt av sin farsa i 25 år eller slagen som barn eller liknande.. INGEN NÅD!


Jag kan i sådana här diskussioner inte låta bli att tänka på den äckliga jävla horfittan som anklagade en "nära bekant" till mig för våldtäkt.. jag hoppas hon får ett liv i misär, mörker, hat och att hon aldrig blir lycklig mer och dör olycklig och jävlig.. Du förtjänar heller ingenting.. Ditt äckliga as, hoppas jag aldrig får stöta på dig nån gång..


Well, det har inte hänt sådär jääättemycket idag så ja, det får väl räcka liksom..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0