Fönstret smygöppnar imorrn...

...och det är utan att överdriva så jävla roligt så det smått spritter i en...


Skivfönstret hade legat i Ringen Centrum så länge jag kunde minnas. Jag hade bara varit där någon enstaka gång men eftersom Friwaco handlade musik därifrån så blev jag mer å mer involverad i det. Efter ett tag när man blev mer å mer igenkänd fick jag bättre kontakt med grabbarna där och blev "en i gänget" både bland säljarna å vissa av stammisarna. Det blev till en del av mitt liv.. har haft MÅNGA trevliga stunder där och med flera som tillhörde skivfönstret-sfären.. Att det sedan via folk ledde till att jag upptäckte musik som bl.a. Hank Williams, Lucinda Williams, Hank III och ja jag vet inte alla så har det ju närmast blivit livsförändrande..

Därför var det ett MYCKET hårt slag när jag fick reda på att Skivfönstret skulle lägga ner.. Det gick SKITFORT, från full försäljning till stängt på typ två veckor å där stod jag och det var.. Otroligt ledsamt.. jag har knappt träffat nån av de därifrån även om ja stött på Kent en gång och även fått kontakt via några på facebook..


MEN, när jag bara av en händelse hejade på en av de gamla stammisarna för någon vecka sedan på just facebook fick jag reda på att Kent å Classe nu ska öppna en NY butik, även den hyfsat nära Skanstull.. Den ska tydligen heta "Fönstret" bara, ett klockrent namn såklart.. De kommer tyvärr bara ha öppet till 18 på vardagar men lördagsöppet 11-16 om jag förstod rätt.. Smygöppning sker imorrn men jag ska dit på lördag å asså, jag vet inte exakt vad eller hur mycket de kommer ha men cd, dvd å böcker hörde jag nåt om.. Det här är seriöst bland de roligaste som hänt i år.. Jag har saknat hela fenomenet "Skivfönstret" som satan och även om jag inte kommer kunna vara där lika ofta så, FINNS DEM, nu iaf och jag tycker det är såå roligt =)


Något annat som är skoj är att MLB börjar på söndag.. Red Sox gick på pumpen idag men har spelat upp sig väsentligt senaste tiden.. AL East kommer bli galet spännande i år och den överlägset mest intressanta divisionen i ligan, iaf på förhand.. ESPN America sänder både live och eftersänder flera Red Sox-matcher nästa vecka.. Blir å banda å digga, FINT!!


Har skaffat ny dator med hjälp av skattepengarna och även farsan som lagt ut så länge.. Det är så trevligt.. Det flyter på väldigt bra och framför allt behöver jag inte vänta flera sekunder när man vill göra nå "nytt"..


Nya Candlemass är bra den!!


Kommande Neil Young är som väntat skum, men bra.. Han sjunger om elbilar och förändra världen å hej å hå.. kanske lite mycket "svampar" här å där men iaf.. Ska så klart införskaffas! Premiärköp på Fönstret kanske? Får se =)


Såg ni första perioden av SM-finalens första match igår? HÄRLIGT! Vilket tempo det va, vilket drag, satt å njöt här hemma... Rond två i Karlstad imorrn, det blir spännande!


Penguins manglade N.J. Devils inatt med 6-1 på hemmaplan. Slutspelet är nära.. Tror dem får väääldigt svårt att upprepa finalplatsen dock men, ja, vi får se..


Kanske dags att avsluta det här nu och faktiskt komma i säng före 1 nån gång den här veckan.. helvete vad klockan ska gå hela tiden..


Kan bli några bra dagar nu tror jag, och hoppas på =)


NATT!


Kommentarer
Postat av: Mossan

Bra där! Fyller på med lite svampsås i kväll :-)

2009-04-03 @ 08:02:06
Postat av: Mossan

Men hur var det på Fönstret nu då?

2009-04-06 @ 08:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0