Surt sa räven, rättvist sa blåbären..

..eller ja, nåt sånt.. DIF spelade derby ikväll mot ärkerivalen AIK.. DIF började bäst och hade väl spelet första halvtimmen, MYCKET beroende på att AIK hade en märkligt svag och nervös (?) backlinje som slog de mest otroligt konstiga pass, bollar och allt vad det var.. Oremo:s ledningsmål var rena bjudningen från AIK-försvaret och då hade det bara gått ca 10 min.. AIK kom in i matchen och hade lekstuga på DIF:s defensiva vänsterkant där Daniel Sjölund blev bortspelad gång på gång och visade att det enda han ska göra på en ytterbacksplats är att följa med upp i anfallet vilket han gjorde bra.. Johan Oremo:s första halvlek var skitbra.. Men det märktes asså att AIK var på gång..


I andra halvlek så dog DIF:s spel och blev mer "chansaktigt" än att de skapade chanser själva.. AIK kom som sagt pinsamt ofta in bra på deras offensiva högerkant.. Borde ha gjort mål på några av inspelen.. Jobbigt nog för min skull kom rättvist AIK:s kvittering först i 91:a minuten och det är såklart surt att tappa en derbyseger på övertid, MEN, ändå, fullt rättvist så jag känner mig inte alltför "nerslagen" över det.. ÖVRIGT från derbyt:


Oremo, KANON! Bästa matchen i DIF-tröjan lätt!


Ikpe Ekong, bra i första, vansinnigt usel i andra och maken till seg spelare och verkligen VÄGRAR spela på ett tillslag, fick halvt psykbryt på han den här matchen oxå...


Domaren Stefan Johannesson gjorde överlag en rätt bra match men var pinsamt feg när han inte varnade Jorge Ancin *hur stavas de..* i andra halvlek när det var sån jävla tokhands så det skrek om det...


Varför lirade inte Norling han Jange från start i AIK? Märkligt.. han kom in i 81:a.. Jävlar vilken fart de blev framåt plötsligt.. Sedan fick han oxå sätta kvitteringsmålet, han har vad jag sett en av de bättre på sistone i ett stukat AIK.. hade jag varit Gnagare hade jag varit galen på att han inte fick lira från start... Fast ja, kanske tur för mig att han inte gjorde de, då kanske vi hade torskat...


Drygt 22000 på DIF-AIK.. NÄR var det en SÅ låg publiksiffra på DIF-AIK/AIK-DIF senast?!?!?! Fyfan vad uselt.. Tror folk är brutalt less och inte vill/vågar (?) gå på derby längre.. Visst har inget av lagen en direkt topplacering i tabellen men iaf, derby är ju fan derby.. Men men, dåligt var det iaf..


Rätt bra stämning ändå tyckte jag.. Klackarna kämpade på.. Black Army höll igång jävligt bra i slutet trots att AIK höll på att förlora... JK oxå bra men samspelet med sittplats har definitivt haft bättre matcher..


Peter Magnusson är en blivande kalasback i DIF tycker jag. Tycker han hade en prickfri match förutom att han gick bort sig tillsammans med de andra när AIK kvittera.. Synd men, man glömmer inte hans insats iaf...


Har inte sett reprisen men, AIK:s bortdömda mål i första för offside.. Tveksamt bortdömt va??? Visst, en spelare står i offside-position men påverkar inte spelet, en nick som går i mål.. har som sagt inte sett reprisen men när jag spontant såg det på storbilden *förvisso 70 meter ifrån mig* kändes det som att det borde ha godkänts..


Matchen borde ha slutat 3-3.. Fyfan vad mycket dåliga avslut det var..


Vad mycket man kan skriva om en match =S


Imorrn, eller senare idag, är det hockeydags igen.. DIF möter Färjestad på Hovet och det ska såklart bli spännande..


NU är klockan mucho och imorrn lär man väckas av världens slöaste "fösnterbytar-team" som är lika snabba som en halt snigel...


The freak is out...

...under and in!


Kommentarer
Postat av: Mossan

Va fan har alla stavfel tagit vägen... man känner ju inte igen sig... ;-)

2008-09-25 @ 09:16:46
Postat av: Freak himself

Stavningskontroll..

2008-09-25 @ 22:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0