Nu är man snorig igen..

..det är inge kul men så e det...


Det var lite party i fredags.. Klippning å middag hos mossan, dricka en del, åka till Gullmars lira bowling me grabbarna, gjorde knappast min bästa omgång *Skrattar* sen varte krogen, "Ett ställe", det var väl okej men inget jag kommer direkt springa tillbaks till men men..


Igår blev det Repulsive, 2xdvd med Candlemass och 1 CD me Solstice blev det.. Trevligt.. Var sedan hemma å såg DIF Hockey göra en rätt risig match borta mot MoDo, torsk 6-3.. Markeringen var ibland obefintlig och trots rätt bra spel framåt så är det, som de senaste åren, defensiven som inte håller vidare bra...


Vart besök hos Adde och spelade hockey.. Gick inge bra det heller, 0-3 i matcher först och sedan 2-0-ledning men tapp till 2-3 i matcher.. Helvete.. Men men.. Jag kommer närmare en seger.. Måste skaffa XBOX360 hem så man kan "öva" hahah...


Innan dess hade hästjävlarna gått åt helvete oxå, det mesta gick med andra ord inge vidare igår..


Idag har det varit lite bättre då DIF Fotboll vann en vansinnigt trist match borta mot Ljungskile med 1-0, det enda jag minns från matchen i efterhand var väl Dembo's fina räddningar, men, ja, fotbollen känns lam alltså.. Ändå ska man gå på 2 matcher den här veckan.. Bl.a. torsdag klockan HALV JÄVLA NIO på kvällen då DIF-Norrköping börjar.. Sen ere oxå DIF-Trelleborg på söndag på den betydligt trevligare avsparkstiden 15.00..


Kanske inte den mest intensiva veckan som väntar nu efter att det den här veckan varit något varenda kväll.. MEN, på tisdag är prio då det är seriefinal mot FC Schteek med korplaget.. Det som kommer med största sannolikhet bli min sista match som ordinarie målvakt i laget SKA bara vinnas, lyckas vi med det så tar vi seriesegern.. Jag har laddat länge för den här matchen nu, på tisdag är det DET ENDA som gäller.. DÅ ska sägas att DIF Hockey lirar hemmamatch samtidigt och, det är inte ens i närheten av lika viktigt, bara på tisdag!!


New Orleans Saints vann i NFL ikväll mot Björne och Mickes favoriter San Fransisco 49:ers.. Gott så.. 2-2 nu på 4 matcher.. Både Tampa Bay och Carolina har 3-1 och ligger före i divisionen.. Sen premiären har inte N.O. visats på Viasat men nästa måndag var det tydligen dags igen då de lirar 02:30 natten mot tisdag mot Minnesota Vikings som även de har 2-2 efter 4 matcher.. Lär tittas på, men först på onsdagen då man är borta hela kvällen på tisdagen då det är Uffe på Cirkus...


Uffe förresten.. Som på turnépremiären i veckan "avslöjade" att han tänker sluta snart... Det skulle ev ta 1,5-2 år.. Och det blev ju halvt galna rubriker i tidningen, UFFE LÄGGER AV EXTRA EXTRA och liknande...


För att då börja snacka om det så har han ju sagt det sisådär femtielva gånger att "det här är minsann slutet, min sista turné, det finns annat att göra, jag e trött.. jag vill vara hemma å knulla å måla..".. Okej, kanske inte den sista men framförallt tar jag numera alltid hans "JAG SLUTAR"-snack med en nypa salt.. Men okej, nu kanske han då SKA sluta och hur känns de då?!?!
För de första om det är så, ska han göra turnén nu i höst först, sen ev. en turné redan i vår följt av en sommarturné.. Som då säkert blir en sommarturné 2010 oxå om man ska "tro tidsplanen"...


Inte för att vara alltför hånfull, Det är ju inte så att man känner en "nu eller aldrig"-känsla direkt.. Det faktum att jag även sett han 13 gånger, nästa vecka 14, gör ju att man inte känner mättnad men, när han lägger av kan jag se tillbaka och säga att "jag ångrar inte att jag inte såg honom fler gånger".. För det lär jag inte göra.. SÅ nej, jag är inte direkt förkrossad som mammas chef trodde, mycket roligt för övrigt, utan tycker nog att det är bra att om han tappar motivation och inte kan göra ett bra arbete på scen längre ska han ge fan i det..


Av de konserter jag sett är det den på Hovet i december 2002 som alltid kommer finnas kvar som den bästa jag sett.. Jag å låtsaspappa diggade som fan och var båda helt saliga efteråt.. Därför var det kul att den spelningen ÄNTLIGEN släpptes på DVD; tyvärr i en jävla dunderbox för massa pengar så ja inte köpt den än, men såklart med olagliga medel har man lyckats få se den iaf.. Och, asså, jag kunde knappt tro att det var samma spelning när jag hade på den på jobbet här för några månader sen.. jag tyckte alls att det var nå vidare bra.. Tiden 2001-2003 var mitt Uffe-fanskap som galnast.. 2002 såg jag ju bara det året 6 konserter, fullkomligt vansinne såklart i efterhand men just då kändes de ju kanon...


Men jag inser nu att även om jag gillar MASSOR av hans grejer är flera av grejerna jag tyckte mest om då, flera låtar från Club Zebra inräknat, inge vidare nu.. Ska jag lyssnat på han idag blir det ofta från de första 10 åren.. Slugger från 1998 är oxå en favorit, kanske mycket för det hårda Neil Young-liknande sound:et som MÅNGA ratar men jag tycker är asbra!
När jag såg låtlistan från turnépremiären sänkte jag nog mina förväntningar lite, MEN, chansen att äntligen få se honom göra vissa låtar HELT solo, bara sång å gitarr, har jag längtat efter så jävla länge.. Förhoppningsvis blir det bra!!


Slutspelet i MLB börjar på onsdag.. Efter en säsong för Red Sox med MYCKET up's and downs har de iaf lyckats gå vidare som "American Leagues" Wild Card-lag.. I "kvartsfinalen" ställs de direkt från Los Angeles Angels Of Anaheim *jo de heter så*.. Vilket mycket väl kunde varit värsta möjliga start.. Jag tror de mötts sisådär 8-10 gånger under säsongen och Red Sox har BARA vunnit en enda av dem!!! Vilket känns lite sådär men.. ja.. Vi får se..


Vilka vinner World Series då? RED SOX!!! Hehe, njaaa.. Tror det blir oerhört svårt.. Tappet av Manny Ramirez till LA Dodgers känns som att, ja, det var inge bra.. Istället blir mitt tips såhär att de vidriga jävla Tampa Bay Rays, som ligger i samma division som Red Sox och som ni säkert räknat ut kommit före Boston, lär vinna allting i en tung final mot legendariska Chicago Cubs.. SKULLE det bli dem två som möts i final hoppas man självklart på "Cubbies" för de där jääävla Tampa Bay får fan inte vinna... Så, därför lär e väl göra de..


Yankess missade slutspelet i år.. Stor humor.. När de snackas om kris i storsatsande Frölunda i vår hockeyelitserie kan man ju bara säga att det är fispengar jämfört med New York Yankees budget, f.ö. ett av VÄRLDENS mest kända klubblag över huvud taget...


Apropå det undrar jag hur många som går runt med Yankees-loggan på kepsen utan att veta att det är det.. utan bara tror att de går runt med en keps som de står "N.Y." på.. SOPOR!!!! Red Sox!!!


Såg en lång och SVINBRA dokumentär om Cannibal Corpse idag.. Den är med på trippel-DVD:n som markerar deras 20-årsjubileum.. Världens absolut bästa death metal-band, blev nästan ännu bättre efter att ha sett den för fy satan i helvete vad bra den var.. 3 timmar bara flög i väg.. Var tvingad att rippa ALLA album så det blir mycket "Corpse" i MP3:an i veckan =D


Jag gillar ofta att ha rätt, vem fan gör inte det, men för att avsluta bloggen kan jag säga att ibland HATAR jag att ha rätt...


I somras var min syrra eld å lågor å uberhappy över att ha fått nytt jobb på en "fin" firma i Gamla Stan som assistent.. Vi behöver inte gå in p siffror utan kan kort säga att hon skulle tjäna BRA!!! Jobbet skulle passa henne med resor å grejer å massa roliga uppdrag som skulle passa min sociala och minst sagt pratglada syster *OMG*


STOREBROR blev dock direkt misstänksam trots att det minsann enligt Karin var en snäll och bra chef som inte visade några slusk- eller liknande "sug av mig I´m the boss"-tendenser...


Det gick bra i början men plötsligt, JAHA, fick man samtal av pappa i veckan om att Karin fått sparken.. Jag frågade varför och vi ska, av respekt för henne, inte gå in på exakt varför men jag blev så jävla förbannad och vansinnig så jag halvt kokade på jobbet.. För att förtydliga så ingen tror att nån kåt chef vart på systeryster så var det INTE så men, kort och gott verkar det som att Karin var inte en fjäskande jävla hora som passade upp på högsta hönset och därför fick hon gå..


Jag är stolt som fan över att min syrra inte är som andra och "säljer sig" som andra "luder" tydligen gjorde på kontoret... *med det menar jag inte sex utan fjäskbeteende alltså*


Det hela fick dock ett lyckligt slut då hon samma dag, jo det låter inte klokt men faktiskt, SAMMA DAG lyckades fixa ett NYTT jobb.. Nu ska hon tydligen jobba i samma firma som hennes kompis Elle och det känns kalas..


Sen att sådana här scenarion uteslutande drabbar min syster och ingen annan i hela jävla världen, DET kan man ju prata om en annan dag *haha*


Jag har börjat med stavningskontroll så nu kanske ni kan läsa vad det står.. Hip Hurra...


Freak is out...
...under and in..


Kommentarer
Postat av: Björne

>>New Orleans Saints vann i NFL ikväll mot Björne och Mickes favoriter San Fransisco 49:ers.. Gott så..



Håller med dej, rent generellt:

Life's a bitch! ;)



/Bj

2008-09-29 @ 14:50:20
URL: http://twitter.com/Haddock55
Postat av: Freak himself

Hehe =P

2008-09-29 @ 22:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0