Vilken upplevelse det var..

..att efter typ 17-18 år av väntan äntligen få se Pittsburgh Penguins. Med Jimmy begav man sig till Globen och jag var alldeles knottrig.. Bara intågandet till uppvärmningen var ju surrealistiskt att se hahaha...


Penguins vann matchen igår med 4-3 i SD.. DÅ hade Pittsburgh period 1, sen kom Ottawa in i matchen å var väl överlag lite bättre och borde nog vunnit men Ottawas keeper Martin Gerber hade inte sin bästa dag och Penguins kunde som sagt vinna...


Ikväll var matchen för det första betydligt sämre än igår. MYCKET slarv, framförallt från Pittsburghs sida.. Dåliga pass, dåliga inspel, väldigt lättläst och fastnade i hörnen, samt ett fullständigt USELT power play gjorde att Ottawa vann ganska enkelt.. Mycket tråkigt för mig givetvis.. Men värst var egentligen inte torsken utan Penguins oförmåga å göra mål.. jag höll seriöst på å halvt bryta ihop att de inte ens kunde göra mål när jag äntligen fick se dem.. s vad händer.. Penguins gör 1-3 med EN sekund kvar.. herregud va ja skrek.. Det var fan de mest underbara reduceringsmål jag varit med om..


Ottawa var alltså betydligt bättre idag, självklart tända av deras torsk på slutet igår.. I efterhand får man ju säga att det var en genial coachning att byta in Alex Auld i kassen för Ottawa istället för gårdagens Gerber, han var riktigt bra..

Matchens absoluta höjdare annars var Dany Heatlys 2-0-mål för Ottawa.. Jösses vilket skott han fick på.. Klart jag blev sne då för att släppa in ett mål till men, jävlar vad det small till...


Det är klart att man inte kan låta bli att tänka att "vilken otur att man inte fick biljetter till igår istället för ikväll" MEN så kan man ju inte tänka.. Utan just nu är jag bara glad över att jag äntligen fick se "Mitt" lag.. Jösses vad häftigt det var.. Men vad snabbt det tog slut =/


Att jag tyckte illa om Ottawa innan, ja, det är ju inte direkt MINDRE nu kan man ju säga...


DIF Fotboll återvann lite heder efter 3-1 hemma mot Sundsvall idag,.. Sket faktiskt i att gå dit p.g.a. det helt GALNA vädret som va idag.. Nästintill vågrätt regn och "orkanblåst".. huva.. NÄ, det var skönare i Kens vardagsrum..


Var på Anchor igår.. Kul att träffa Pelle och Ia igen.: Annars showade ju Holmen nå så förbannat, skrattar fortfarande.. haha..


NÄ man ska väl sova snart ere tänkt men, hmm, nja.. Hahaha...


19:59 PANG, Goligoski, 1-3.. Bästa reduceringen nånsin.. Kul =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0