Ja men hur blev det då...

...lite avslaget va?


JA som ja tidigare skrivit skulle ju lördagen bli maffigare än vanligt, fullt schema var väl de minsta man kunde säga..


Först vare jobb, det var väl ganska lugnt men trevligt =) Större delen av lördagen gick i vanlig ordning, extra mycket när Tobben e med, att prata häst och förbereda spel inför V75.. Det är alltid så jävla skoj, Vi båda halvt idiotförklarar varandra för "dagens drag" hit och dit, sen i efterhand brukar det var underbart att tråka honom för att han hade grovt fel.. När han gör samma sak är det dock inte lika roligt *skrattar* Men det är alltid trevligt på förhand iaf...


Såg sen avdelning 1-3 av travet och asså, SM, Triton Sund vs Commander Crowe.. Vilket ös det blev.. Ett av de svettigaste lopp och upploppen man sett.. Tritons galopp i starten.. Tritons slutdel av den sista bortre långsida då han såg ut som skjuten ur en kanon.. Commanders sätt att "Komma tillbaka" på upploppet från att ha varit slagen.. Hultmans glädje när resultatet kom.. Det var tamigfan fantastiskt..


På tipset hade jag båda två, inte bara Commander som flera valt att spika *bl.a. Tobbe =P* Men visst var det så att jag höll på Triton Sund.. Han kommer bli årets häst utan snack, det är lika självklart att Örjan Kihlström blir årets kusk.. Commanders segerrad tog slut, sagan om hästen som alltså vann 23 raka lopp, och inte bara det utan hans 23 FÖRSTA starter.. Men det var ju helt "rätt" lopp att torska.. Satan va häftigt det var.. har sett det där upploppet nästan 20 gånger nu.. Det är lika ballt varenda gång..


Nåt som däremot inte är lika kul är de där jävla open stretch.. Det blir verkligen HELT fel, som i sto-SM igår.. Vilket skämt.. TA BORT DET! Och om de nu måste fortsätta med skiten så kör bara "vanliga" lopp där.. Inga finaler, inga storlopp..


Åkte sen vidare till Hovet dit ja å Bojje tänkte gå å se DIF spöa Frölunda.. PANG sa det efter drygt en minut, 0-1.. Den enda gången DIF kändes som nära var efter att de reducerat till 1-2.. men näe.. Det var ingen vidare match.. Mycket slarv, dåliga pass *känns som att jag skriver det ofta* ett power play som gick långsammare än sniglarnas formel1 och tveksamt målvaktsspel av Riddarn... Motvilligt får man säga att en av de absoluta delikatesserna i matchen var Tomi Kallios slagskott som gav 3-1.. Jävlar vilken träff han fick...


JAHA, DIF stortorskade tillslut med 1-5, och då är humöret absolut INTE på topp.. Vart gladare iaf när jag såg på Pressbyrån att jag vunnit lite pengar.. Dubbeln satt, 5 rätt på V75.. Blev inte rik igår heller men men, gladare blev jag ju iaf..


Åkte sedan mot Råsunda för att se Sverige-Portugal med chefen.. Kändes rätt skoj på förhand.. Alla jävla skador det tjatas om bryr jag mig inte ett skit om, som jags er det är det bättre att fokusera på de 11 som spelar, eller hur?!?!?!! Lägga massa energi på vilka som inte spelar verkar ju jävligt onödigt...


Matchen inleddes bra med bra fart och chanser för Sverige första kvarten.. Och sen tog matchen slut.. Såhär i efterhand känns det så.. Vafan andra halvlek var ju svintråkig. Johan Elmander borde gjort mål på någon av sina chanser i första.. Framförallt hans nickchans MÅSTE han ju träffa mål iaf.. Alldeles för dåligt.. Zlatan pendlade från världsklass till korpklass.. Märks att han vill mycket men DET BLIR INTE BRA när forwarden Zlatan går ner i plan för att få bollen och nästan blir mittfältare.. DÅ har han ju ingen att spela uppe i anfallet.. Landslaget skulle spela en betydligt offensivare/duktigare/skickligare mittfältare som kan ta emot och fördela bollen framåt.. nu blev det ALLDELES för tunt framåt.. Jag var besviken när jag gick därifrån på att Sverige inte kunde göra mål och vinna matchen..


Dessutom suger Råsunda som arena på iaf ett sätt.. Gångarna man måste gå igenom för att ta sig till kiosken/i mitt fall toaletten var ju så jävla fullproppade så man kom ingen vart.. Fick ju leka orangutang å klättra över läktarna för att ta mig nånstans..


Stämningen var annars rätt bra.. men jääävlar vilken skillnad det är på "landslagspublik" och "Klubblagspublik".. Det är "lite finare" att gå på landslagsmatch om man säger så.. Tycker uppenbarligen folk, det var mycket gräsliga "pampar" i slips och uppnäsa så när man satt där i sin svarta skinnjacka och svarta boots kände ja mig nästan som en "rebell".. Jävlar va skönt det var... Chefen var ju världsklass oxå.. Det var som vi sa till varandra efter matchen i bilen, "vi var fan bäst".. hahaha...


Sen blev det krogen ett tag som förutom att träffa Pelle, Ia och några andra var vansinnigt trist.. Harry B är inge vidare när de har pudelklubb eller va de nu va.. Åkte hem tidigt.. Kebaben var i vanlig ordning kalas, och bland de bästa som hände den natten..


Idag har det inte hänt ett jävla skit...

Förutom att jag såg Red Sox torska match två i konferensfinalen (semifinal) mot de vidriga Tampa Bay Rays.. 1-1 i matcher nu, MEN, en vinst av två på bortaplan och två raka hemma nu.. KOM IGEN NU BOSTON FÖR FAN! I en eventuell final väntar högst troligt Philadelphia Phillies som har 2-0 i matcher mot LA Dodgers...


Imorrn ska ja med pappa på konsert.. Hoppas det blir bra.. 3xbasister.. Kan bli flipp eller flopp..


Zlatan sa i TV att Sverige gjorde en bra match. Sånt där oroar mig.. Han ar uppenbarligen inte högre krav än så.. hade Sverige gjort en bra match hade de vunnit, PUNKT!


Det värsta är egentligen att det är ZLATAN som säger det där.. Den nya landslagskaptenen.. Han låter väldigt lik Lagerbäck i det uttalandet och blir han mer som honom blir jag fan mörkrädd!!!


Såg ni skotten som brände öppet mål mot Norge?? Herregud..


"Everything counts, in large amounts..."


Ola Wenström har jag haft svårt för mycket och har fortfarande.. Däremot måste jag ta han lite i försvar idag.. Jonathan Jeppson, redaktör för Sportbladets S-tidning *magasinet alltså* och TV-krönikör i Sportbladet tyckte att Ola gjorde fel när han kritiserade människor som aldrig blir nöjda över i vilka kanaler fotboll, i det här fallet Champions League, sänds.. han sa alltså att när det går i "vanliga" kanaler gnälls det om reklamen *minns EM i TV4* och nu när Viasat kommer starta Viasat Fotboll så är det OXÅ fel för då måste folk betala..


Men alltså NU e de ju såhär att allting kostar.. NÅGON måste betala.. Och vafan, har man inte råd får man ju skita i det.. Det är väl inte konstigare än så.. Har du inte mycket pengar kan du inte köpa ett nytt kök, en ny stor platt-TV, en bil, en båt, renovera huset, och inte heller abonnera på MASSA TV-kanaler för pengar som man inte har.. SÅ ÄR DET JU BARA?!?!?!?!


Själv betalar jag som det är idag 557 kr/mån för bara de kanaler jag har via digital-TV.. Det ordinarie analoga grundutbudet ingår i bostadsrätts-avgiften.. 557 kr är en hel del pengar.. men vadå.. Jag ser ju så jäääävla mycket sport för att jag är så pass intresserad och vill inte vara utan det.. Jag menar så är det ju.. Jag kan alltså en vanlig vecka se samtliga matcher från Allsvenskan i fotboll, Elitserien i ishockey, flera matcher från Premier League, Serie A, spanska, franska, danska ligan i fotboll .fl.. Amerikansk fotboll, både NFL och College, MLB; amerikanska baseball-ligan, NHL, Speedway *om man vill*..


Jag gillar ju sånt.. Det är klart som fan att man måste betala.. Det måste ändras attityd på människor.. Man kan köpa ny bil för x antal hundra tusen ibland, men måste man plötsligt betala pengar för nåt man inte behövt göra förut, då är det ett jävla liv.. Märklig inställning..


Dessutom fattar jag inte kritiken direkt i det här fallet, TV6 SKA ju uppenbarligen fortsätta sända en match från Champions League men inte de bästa för de ska gå i nån av "betalkanalerna".. De gör de självklart för att sälja abonnemang.. Och ja, det är klart som fan att de gör så!!


Det värsta tycker jag som sagt inte är det ekonomiska, det VÄRSTA är hur TV numera styr när matcherna ska spelas, vilken tid, vilken dag, att matcher huxflux FLYTTAS från dag till dag!?!?!?! Ingen känsla alls för de RIKTIGA supportrarna.. D.v.s. dem som går och SER MATCHER LIVE, inte de som ser på TV..


Tänker inte kritisera mina kompisar men det känns väldigt konstigt att inför Hammarby-DIF måndag 20/10 så.. ja, vill INGEN av mina DIF-kompisar gå.. Varför är väl en blandning av trötta på huliganismen, sen matchstart, dålig säsong, pengabrist m.m. Men det är ju närmast chockartat att inte en jävel vill gå.. Det har jag fan aldrig varit med om...


NÄÄÄE nu har man väl skrivit nog..


FREAK is out...

...under and in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0