Det blev ju en rätt bra helg dåra...

Man tog ju sitt pick och pack och åkte till IINGLÄÄND med morsan, låtsaspappa och plastlillebror *va fånigt de låter*


Åkte iväg i lördags och fick starta dagen med försening och att försöka fördriva tiden på Skavsta Flygplats.. INTE världens största och mest "händelserika" ställe om man säger så.. MEN, tiden gick vi fick hoppa på planet.. Det var lite turbulens och en gång så hoppa ju planet ner så man nästan sket ner sig men men, efter drygt  timmar landade vi på Stansted i London..


Efter vidare åkande hamnade vi på hotellet, som väl varken var mer eller mindre.. Minimalt och nästan klaustrofobisk liten dusch men annars vare helt okej.. Kvällen blev annars lugn men god middag på en "italienare" och sedan lite pubstråk.. Fick i mig några BULMERS, en ny favoritcider som inte var lika söt som de svenska.. Jävlars va fin den var.. vart lite snurrig där hahaha..


Vaknade småseg på söndagen.. Käkade frukost sen blev de lite åka runt på stan innan NFL-fighten på kvällen. Var på skivaffären HMV, blev lite besviken att jag inte hittade något speciellt.. Sen varte nån pöööbb igen innan vi åkte å vände vid hotellet för att ta med lite mer kläder.. innan vi åkte mot Wembley.. Rätt maxat..


Vi tog t-banan dit och redan när man närmade sig tågstationen Wembley Park såg man en SKITSTOR JÄVLA ARENA uppenbara sig.. Vi gick inte dit på en gång utan han med finfint käk på nån kineskrog av nå slag.. Nu var man GANSKA pirrig och när vi sedan började gå mot Wembley så var man.. ja.. Man kände stämningen.. Tailgateparty, stora flaggor och folk i olika NFL-lagströjor/kepsar syntes i parti och minut.


Så gick vi in, och jävlar.. Vilken arena.. Herregud.. De va bland de svettigare man sett... De enda ja kan jämföra med är när jag såg Nou Camp för 9 år sedan.. Det var lite samma "OJ"-känsla.. Lyckades köpa mig en "Saints"-keps.. Matchen sedan var ju fantastisk.. I underhållningssyfte och offensivt spel.. Defensiven var väl från och till inte direkt lysande från båda lagen men vad gjorde det när Saints gick och vann med 37-32 efter en match som hade allt. Snygga spel, touchdowns, field goals, MISSADE field goals, interceptions, pass interference, märkliga domslut, turliga domslut... Jag satt som ett nervvrak men jag minns framförallt tre saker från matchen.. Först känslan och ljudnivån precis när avsparken gick.. vilken feeling.. New Orleans första touchdown, jävlar vad jag flög upp ur sätet.. Sista spelet när Philip Rivers i San Diego kastar iväg en monsterpass med en sekund kvar men en Saints-spelare lyckas slå bort den och rädda hela matchen.. Det var fantastiskt..


På kvällen sedan blev det ingen jättefest, själv var jag rätt seg och nästintill mentalt slut efter matchen.. Alla spänningar och känsloyttringar fanns ju under de där tre och en halva timmarna så efter det var man nästan lite.. Tom.. Det blev middag och sedan lite häng i hotellbaren..


Måndagen blev det vandring genom en park och Harrods innan det blev PÖBBLÖNCH med resans sista Bulmers *miss you* och sedan bar det av till flygplatsen.. På vägen hittade jag en snygg replica av Arsenal-matchtröjan för typ 130 spänn och sedan på flygplatsen köpte jag upp mina sista pund på några filmer.. Främst "No Cuntry For Old Men" för under hundralappen gladde mig mycket..


Ingen försening denna kväll och resan gick både snabbt och smidigt.. Mycket skönt och när vi sedan kom hem till Farsta Strand var jag mycket nöjd och glad med resan.. jävlar vad häftigt det var.. Tack mamma, Björn och Micke för ressällskapet.. Extra tack till mamma å Björn för mat och "tillsatser" ;)


Det var lite kontraster mot Wembley att gå och se DIF Hockey på lilla Hovet igår.. 83000 vs 8000.. Kändes bra ändå.. Tills de började spela.. PANG sa de så var det 1-5 med 4 minuter kvar av andra och då gick vi hem.. Det blev tydligen 3-5 tillslut.. En i stort sett usel match av DIF som fan får kamma sig..


Idag gick man upp tidigt och var i Västertorp redan lite efter 8 för möte.. Trodde jag skulle bli svintrött idag men har haft och göra och det har flutit på bra ändå.. Har på kvällen tvättat och sitter å ser DIF Fotboll som just i detta nu ligger under *otippat* med 1-0 borta mot Elfsborg.. Mackan Johanesson visade återigen bra känsla och tog en varning för en vansinnestackling och skällde sedan på domaren utan att fatta ett dugg.. Han verkar lite hjärnslö ibland, jag är RÄTT less på honom..


På lördag är det röd dag, då får man vara ledig på jobbet, hade jag inte räknat med men det är nog ganska skönt ändå =)


Hoppas man hinner förbi Konsum i Farsta Strand före sju imorrn, har fått paket från CD Pacific.. kanske det sista paketet på ett bra tag.. Dollarn har ju rusat uppåt och därför är det inte direkt värt det längre.. Blir nog mer och mer så att man tjackar direkt från distributören till jobbet.. Den här veckan kommer Frida Hyvönen.. Nästa vecka ev. Satyricon, om inte då så veckan efter med Six Feet Under..


Ska inte handla SÅ mycket mer i år utan istället önska mig i julklapp men jag MÅSTE skaffa "Tiamtü" med OFERMOD.. Är även sugen på "Outre" med PORTAL och "Sugar Mountain" med Neil Young.. Boxen med osläppta låtar med Hank Williams får nog jag hoppas på att man kanske kan få i julklapp...


Elfsborg-DIF för övrigt.. Elfsborg ligger tvåa, kämpar om guldet, och det är stora tomma hål på LÅNGSIDAN på Borås Arena.. Märkligt...


Ikväll var/är det premiär för Solvalla Direkt på TV4 Sport.. Direktsänd V64-omgång.. Vilket iofs ä bra men krockar med annat jag spelar in och börjar ganska tidigt så jag får nog fortsätta se TV4 Plussändningen halv tio.. Gott så.. Slipper man vänta så jävligt.. Ikväll ere Jackpot med 10 miljoner i 6-rättspotten, DEN lär ju knappast jag vinna men vadå.. En tvilling på 25 gånger gläder ju mig så, HEJA HORSES!!


Har lyckats få ventilen tyst, SKÖNT!


Ska se vidare på fotbollen.. Skriver mer igen om några dagar.. Torsdag-fredag skulle jag tippa.. Tills dess får ni njuta av morgonfrosten *hehe*


FREAK IS THIRSTY!
COKE IS UP!
Under and in...


Kommentarer
Postat av: Mossan

Tack det samma!

2008-10-30 @ 08:10:13
Postat av: ...

du verkar ha haft det trevligt på resan

2008-10-30 @ 19:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0