Segt med bloggandet har det varit..

..japp det har det så det är väl bäst att man skriver lite grann här dåra..


Det har väl vart en ganska lugn vecka med inte alltför mycket märkligheter.. Var med Rolle i onsdags på Valla.. Spelet gick inge vidare som det inte gör över lag heller men det var en trevlig kväll iaf..


DIF Hockey har fortsatt att spela uselt men sprattlade till och gick å vann igår hemma mot Färjestad när jag för en gångs skull inte var där.. Lite trist såklart att man missade det men skönt med 3 poäng...


Själv var jag i Uppsala med Sågen för att se Watain och Grand Magus.. Konserten var bra men fick hastigt avbrytas med dryga kvarten kvar då brandlarmet gick.. hahaha.. Alla i publiken vet ju att Watain kör med ljus å grejer så ingen ens reflektera över att det plötsligt brann på scenen hahaha.. Själv trodde jag att det ingick i showen men insåg nog efter ett tag att "det kanske inte var planerat det här.." Stället fick utrymmas och finalen blev lite konstig.. Men det var bra konsert iaf.. Sen blev det Olearys en stund innan jag tröttnade rejält efter att ha jobbat idag och Sågen som inte sover nåt nuförtiden när han fått dottern Lilly såg oxå seg ut.. Det blev istället vandrarhemmet och väldigt tidig hemåkning redan vid runt niotiden från Uppsala i morse...


Kom hem och såg hästarna då sen igår.. Jag å Rolle fick 4 rätt.. Open stretch är fortsatt skit.. Stora missen jag gjorde var inte inte lira lilla "Iffy" som jag ofta gjort förut.. Nu vann hann till över 30 ggr pengarna och en tia på den kunde man ju unnat sig.. nu vart det istället nada tillbaka då det även skrällde i första dubbelloppet.. Men men.. Det går lite tungt nu.. Open Stretch-bojkotten som jag skulle inleda från årsskiftet börjar istället NU! Ska överlag se över spelandet har jag tänkt.. Det är kul men svårt att låta bli, lite väl svårt..


Som det känns blev jag klar med samtliga julklappsinköp idag.. Det känns bra.. Slipper man stressa med sånt...


Fan vad jag är trött...


Såg "Saw 5" idag och tyckte faktiskt kontra vad bl.a. Thomas och Adde sagt att den var lika bra som 4:an.. Den inledande plågsamma scenen var bäst.. Ser redan fram emot del sex som har premiär i USA 23/10-2009 =D


Ser just nu "Mitt" New Orleans Saints möta Atlanta Falcons hemma i Superdome på Viasat Sport.. i detta nu leder N.O. med 13-10 men Atlanta ser heta ut just nu och 13-14 känns tyvärr inte långt borta.. N.O. MÅSTE vinna för att fånga sista halmstrået till en slutspelsplats.. Något som knappast är troligt men man kan ju hoppas lite iaf..


För mig och familjen var det ju en höjdpunkt att se NFL-matchen på Wembley då Saints vann över San Diego.. Redan nu är det klart att Tampa Bay möter New England sista söndagen i oktober nästa år på samma arena.. Inga lag som nån i familjen håller på men man måste fan ansöka ändå.. Får vi se om det blir något.. Man kan ju iaf sitta där och hålla på New England då Tampa spelar i samma division som Saints...


Innan NFL-fighten började såg jag slutet av Everton-Aston Villa.. Everton hängde 2-2 i 93;e.. Då bytte jag kanal till amerikanska fotbollen.. när jag nu kollade på text-TV såg jag att det otroligt nog blev 2-3.. Hur nu fan det gick till.. Den matchen går i repris nu på C+ och jag MÅSTE fan se avslutningen för att se vad fan som händer.. Aston Villa såg ju bedrövade ut när de släppte in kvitteringen.. Ska bli spännande att se...


13-14 nu.. Skit..


MEN, 16-14 och ledning i paus efter ett field goal med 3 sekunder kvar.. Trevligt..


Ska köpa Dylan-biljetter imorrn.. han kommer till Globen igen och det ska man såklart se..

JAAAAAA! Saints vände å vann.. 29-25.. Det såg illa ut men det löste sig tillslut.. Äntligen vände oxå Saints den otrevliga trenden att haft 0-17 efter de legat under efter tredje quartern.. NU vände dem och är nu 7-6 på 13 matcher och även om det kanske inte räcker till slutspel så, ja, eller, vi får se.. Nästa match för Saints är borta mot Chicago natten mot fredag, en fight jag självklart ska se reprisen av på Viasat på fredag kväll, FINT!!!


El Clasico i helgen har flyttats från söndag till lördag vilket MINST SAGT var extremt OBRA då jag tänkte se den på söndag med Ken medan de nu krockar med Motorhead.. Får banda och se i efterhand.. Barca går RÄTT bra nu om man säger så.. Finfint!!


Dags för sängen..


Under and out and in and happy campers...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0